Vaak gestelde vragen

Welke smoeltjes zitten er achter Suikerdraakje?

Suikerdraakje, dat zijn Gino, Liesbeth en Ilse. Gino is de stille kracht achter de schermen die ervoor zorgt dat de website vlotjes draait. Liesbeth ontwerpt en verzorgt het drukwerk, bepaalt wat er in de rekken komt te liggen en runt de webshop. Ilse wikkelt, vult en plakt, verpakt bestellingen en is verantwoordelijk voor de bakstenen winkel.

Is er ook een echte winkel?

Ja, onze winkel is gelegen in het prachtige Roosdaal. Je kan er terecht voor alles wat met doopsuiker en geboortekaartjes te maken heeft en voor allerlei lekkers.

Wanneer kan ik mijn doopsuiker en geboortekaartjes het beste bestellen?

We raden je aan je bestelling te plaatsen rond de zesde zwangerschapsmaand, maar de praktijk leert ons dat onze klanten vaak (veel) korter voor de uitgerekende datum bestellen. We hebben ons assortiment dus aangepast om een snelle levering mogelijk te maken.

Kan ik ook werken met een eigen ontwerp?

Online niet. In de winkel wel, maar enkel voor het totaalconcept van geboortekaartjes, doosjes en/of bedankjes en bijhorende vulling. Contacteer ons gerust voor meer informatie.

Met welke leveringstermijn moet ik rekening houden?

Dat hangt van de bestelde artikelen af, je kan hier meer lezen over onze leveringstermijn.

Wanneer kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen?

We sturen je een bericht van zodra de bestelling klaar is, je kan ze vanaf dat moment afhalen in de winkel tijdens de openingsuren.

Geboortekaartjes online bestellen, hoe werkt dat?

Lees de volledige uitleg over onze werkwijze.

Hoe weet ik of het veilig is bij jullie te bestellen?

Wij doen ons uiterste best om al onze klanten de allerbeste service te bieden. Maar wij kunnen zeggen wat we willen natuurlijk, via een onafhankelijk beoordelingsplatform laten we jullie liever gewoon zelf aan het woord.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, is mijn bestelling goed aangekomen?

Het is mogelijk dat de orderbevestiging in je spamfolder is terechtgekomen. Om dat te vermijden kan je de emailadressen sales@suikerdraakje.be en admin@suikerdraakje.be toevoegen aan je lijst met veilige adressen.

Ik was iets vergeten en heb een tweede bestelling geplaatst. Kan ik mijn bestellingen laten samenvoegen om transportkosten te vermijden?

Nee, dat kan helaas echt niet meer. Ook niet als je er ons een mailtje over stuurt, belt of het lief vraagt in het vakje van de opmerkingen. Dat klinkt erg streng, maar het is voor ons praktisch niet meer haalbaar alle verzoeken tot samenvoeging van bestellingen manueel bij te houden.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Wij verzenden naar België en Nederland, de verzendkosten bedragen 5,50 euro. Bedraagt jouw bestelbedrag €200 of meer, dan nemen wij de transportkosten voor onze rekening.

Kan mijn bestelling als brief verzonden worden?

Nee, elke bestelling wordt traceerbaar verzonden.

Kan ik een factuur krijgen?

Ja. Je kan tijdens het afrekenen aanduiden dat je een factuur wenst en krijgt dan de kans facturatieadres en het eventuele BTW nummer in te vullen. De factuur ontvang je automatisch via email van zodra de bestelling bij ons vertrekt.

Ik heb een winkel, kan ik ook bij Suikerdraakje inkopen aan lagere prijzen?

Nee. Suikerdraakje is geen groothandel en verkoopt niet aan wederverkopers.

Kunnen jullie mij een betere prijsopgave maken wanneer ik grotere aantallen bestel?

Doopsuiker wordt doorgaans in grotere aantallen besteld. We hebben daar bij het bepalen van onze prijzen rekening mee gehouden en hebben onze prijzen zo gunstig mogelijk gemaakt. Extra kortingen op basis van het bestelbedrag worden niet gegeven.

Kan ik jullie telefonisch spreken?

Ja, maar we hebben om praktische redenen onze telefonische bereikbaarheid anders moeten organiseren. Je kan ons het snelste bereiken via email. Voor dringende vragen over geplaatste bestellingen kan je ons bellen op het nummer +32 53 67 31 13. Je kan daar je naam, bestelnummer en telefoonnummer inspreken, we bellen je terug binnen de 24 uur op werkdagen.

Kan ik een gratis sample krijgen?

Nee, het is niet mogelijk gratis stalen te verzenden. Bestel je niet gepersonaliseerde artikelen, dan kan je deze wel retour sturen binnen de 14 dagen wanneer je toch niet helemaal tevreden bent.

Nog vragen?

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem dan gerust contact op, we helpen je graag verder!