Vaak gestelde vragen

Je bent beland in onze algemene FAQ. Op zoek naar specifieke informatie over geboortekaartjes? Die vind je in de geboortekaartjes FAQ.

Is er ook een echte winkel?

Onze winkel is heel echt, maar wij verkopen enkel online. Een traditionele bakstenen winkel met toonzaal is er dus niet. Het is wel mogelijk bestellingen af te halen na afspraak.

Wanneer kan ik mijn doopsuiker en geboortekaartjes het beste bestellen?

We raden je aan je bestelling te plaatsen rond de zesde zwangerschapsmaand, maar de praktijk leert ons dat onze klanten vaak (veel) korter voor de uitgerekende datum bestellen. We hebben ons assortiment dus aangepast om een snelle levering mogelijk te maken.

Kan ik ook werken met een eigen ontwerp?

Nee, voorlopig nemen we geen bestellingen met eigen ontwerp meer aan.

Kan ik ook volledig afgewerkte doopsuiker bestellen?

Ja, sinds kort bieden we een vuloptie aan, zij het niet voor elk doosje. Je kan hier meer lezen over het bestellen van kant en klare doopsuiker.

Is het altijd nodig de vulling eerst in een afzonderlijk plastic zakje te stoppen?

We raden dat inderdaad aan, zeker wanneer je snoepjes wil gebruiken als vulling. Deze geven namelijk gemakkelijk vetvlekken en ze drogen bovendien gemakkelijk uit wanneer ze niet in een snoepzakje worden verpakt. Maar ook suikerboontjes en smarties zitten beter verpakt wanneer ze eerst in een zakje worden gestopt dat voorzien is op rechtstreeks contact met voeding. Wanneer we zelf jouw doosjes vullen, dan verpakken we de snoepjes, suikerbonen en smarties altijd eerst vooraf in een hersluitbaar zakje. Op die manier zijn we zeker dat de vulling vers en netjes blijft. Glazen verpakkingen vormen de uitzondering op de regel, voor het verpakken van suikerboontjes en snoepjes in de glazen weckpotjes gebruiken we dus geen snoepzakjes.

Met welke leveringstermijn moet ik rekening houden?

In het algemeen moet je rekening houden met een leveringstermijn van maximaal 7 werkdagen na ontvangst van betaling. Mocht het niet lukken de bestelling binnen de vooropgestelde termijn te leveren, dan nemen wij contact op. Voor Geboortekaartjes die bij ons bedrukt worden geldt: indien de geboortegegevens ons bezorgd worden voor 11:00 uur, dan vertrekken je kaartjes dezelfde dag en worden ze daags nadien geleverd. Bij een geboortemelding na 11:00 uur vertrekken je kaartjes de volgende werkdag. Afhalen kan enkel na afspraak op weekdagen.

Wanneer kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen?

Afhalingen gebeuren altijd na afspraak, van maandag tot en met vrijdag tussen 9 uur en 17 uur. Lukt het je niet om op deze tijdstippen af te halen, dan raden we aan toch te kiezen voor een verzending van je pakket.

Geboortekaartjes online bestellen, hoe werkt dat?

Hier vind je de volledige uitleg over onze werkwijze.

Hoe weet ik of het veilig is bij jullie te bestellen?

Wij doen ons uiterste best om al onze klanten de allerbeste service te bieden. Maar wij kunnen zeggen wat we willen natuurlijk, sinds begin 2014 laten we jullie gewoon zelf aan het woord via een onafhankelijk beoordelingsplatform.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, is mijn bestelling goed aangekomen?

Het is mogelijk dat de orderbevestiging in je spamfolder is terechtgekomen. Om dat te vermijden kan je de emailadressen sales@suikerdraakje.be en admin@suikerdraakje.be toevoegen aan je lijst met veilige adressen. Ben je geregistreerd als klant, dan kan je jouw besteloverzicht raadplegen in je account. Heb je besteld als gast en vind je de orderbevestiging ook niet terug in de spamfolder, stuur ons dan een mailtje voor meer informatie over de status van je bestelling.

Ik was iets vergeten en heb een tweede bestelling geplaatst. Kan ik mijn bestellingen laten samenvoegen om transportkosten te vermijden?

Nee, dat helaas echt niet meer. Ook niet als je er ons een mailtje over stuurt, belt of het lief vraagt in het vakje van de opmerkingen. Dat klinkt erg streng, maar het is voor ons praktisch niet meer haalbaar alle verzoeken tot samenvoeging van bestellingen manueel bij te houden. Meer weten?

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Wij verzenden naar België en Nederland, de verzendkosten bedragen 5,50 euro. Bedraagt jouw bestelbedrag €100 of meer, dan nemen wij de transportkosten voor onze rekening.

Kan mijn bestelling als brief verzonden worden?

Nee, elke bestelling wordt traceerbaar verzonden.

Kan ik een factuur krijgen?

Ja. Je kan tijdens het afrekenen aanduiden dat je een factuur wenst en krijgt dan de kans facturatieadres en het eventuele BTW nummer in te vullen. De factuur ontvang je automatisch via email van zodra de bestelling bij ons vertrekt.

Ik heb een winkel, kan ik ook bij Suikerdraakje inkopen aan lagere prijzen?

Nee. Suikerdraakje is geen groothandel en verkoopt niet aan wederverkopers.

Kunnen jullie mij een betere prijsopgave maken wanneer ik grotere aantallen bestel?

Doopsuiker wordt doorgaans in grotere aantallen besteld. We hebben daar bij het bepalen van onze prijzen rekening mee gehouden en hebben onze prijzen zo gunstig mogelijk gemaakt. Extra kortingen op basis van het bestelbedrag worden niet gegeven.

Kan ik jullie telefonisch spreken?

Ja, maar we hebben om praktische redenen onze telefonische bereikbaarheid anders moeten organiseren. Je kan ons het snelste bereiken via email. Voor dringende vragen over geplaatste bestellingen kan je ons bellen op het nummer +32 053 67 31 13. Je kan daar je naam, bestelnummer en telefoonnummer inspreken, we bellen je terug binnen de 24 uur op werkdagen.

Kan ik een gratis sample krijgen?

Nee, het is niet mogelijk gratis stalen te verzenden. Bestel je niet gepersonaliseerde artikelen, dan kan je deze wel retour sturen binnen de 14 dagen wanneer je toch niet helemaal tevreden bent.

Nog vragen?

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem dan gerust contact op, we helpen je graag verder!